Tokyo Disneyland

Saturday, February 10, 2018

Part 2 of this BIG EVENT: TOKYO DISNEYLAND
이 빅 이벤트의 2탄: 도쿄 디즈니 랜드!  

This was the big day! We were going to try out our Galaxy makeup~
드디어 그 날이 왔습니다! 갤럭시 메이크업 하는 날~

As expected, I didn't have the heart to go out with the makeup aloneㅠㅠ I even considered backing out the night before....but I stuck with it! Instead we had a compromise. We had gotten these cute heart sunglasses from WEGO when we were in Odaiba and so we used those xD I was also sporting the Alien pass case I bought the day before (I'm still bitter about not being able to get the Stella Lou oneㅠㅠ)
예상한데로 메이크업만 하고 나가는게 너무 부담스러웠어요ㅠㅠ 솔직히, 전날 밤에, 그냥 하지말까 고민했어요...근데 했어요! 대신 타협했어요. 우리가 오다이바에서 하트 선글라스 샀는데, 그거를 썼어요. 그리고, 저는 전 날에 산 외계인 패스 케이스도 했어요 (아직 그 스텔라루 케이스 못 사서 슬퍼요ㅠㅠ)
     

There were so many people at Disneylandㅠㅠ With Disney Sea, it was pretty densely populated when we got there in the late morning/early lunch. It only started getting really crowded around 3:30pm. But at Disneyland, there were so many people just in the entrance area! 
디즈니 랜드에 사람이 너무 많았어요ㅠㅠ 디즈니 시에는 아침에는 사람이 많지 않고, 한 3시반쯤에 많아졌는데,  랜드는 아침부터, 입구에서부터 사람이 너무 많았어요!

The first place we sent to was the gift store xD They had this wall of Pooh plushies~ We had to take pictures~
우리가 제일 먼저 간 곳은 바로 선물가게 ㅋㅋ 들어 갔는데, 한 족에 곰돌이 푸가 잔뜩 있는데, 사진이 찍어야되는 거에요~
     

Connected to the store was this super cute cafe!
그리고 가게 옆에는 진짜 이쁜 카페가 있었어요!
     
Everything was pink and vintage~ I loved it so much. I wished that it wasn't a cafe because then we could have taken more pictures xD
빈티지랑 핑크 조합이 너무 좋았어요~ 카페만 아니었으면 사진 더 많이 찍었을텐데ㅋㅋ

After pushing our way through the crowds, we finally got into Disneyland!
힘들게 몸 부딪히면서, 드디어 디지니랜드에 들어갔어요!

We put on our birthday stickers on our ears. It was quite a strange feeling having so many people tell us "Happy Birthday!" Especially for me, since my birthday was so long ago xD but I felt really important xD
전 날 받은 생일 스티커 붙이고 갔어요. 계속 생일 축하한다고 해서 기분이 좀 이상했어요...특히 저는 생일이 지난지 거의 2달 이였는데 ㅋㅋ 진짜 야간 연예인 느낌 ㅋㅋ 

      
The atmosphere was so different from Disney Sea. Everything here just seemed so much more magical~
디즈니 시랑 분위기가 너무 달랐어요. 여기는 확실한 놀이공원 느낌이었어요. 

Compared to when we were at Disney Sea, we rode so many rides at Disneyland xD
디즈니 시에 비해, 기구를 엄청 많이 탔어요 ㅋㅋ 
      
    
     
I think we spent almost 3 hours in Fantasyland alone. Basically everything we wanted was there xD
판타지랜드에서만 3시간 보냈나봐요 ㅋㅋ 우리가 원하는 것이 다 기기있어요! ㅋㅋ

     

My favorite Disney rides have always been the Snow White and Peter Pan rides~ I really like the Pinocchio one too, but those are all ones I've rode before. I really wanted to ride the Winnie the Pooh ride. After the previous failure of not getting on the Toy Story ride, I had to get on this ride.
제가 제일 좋아하는 디즈니 놀이기구는 백설공주랑 피터팬이에요~ 피노키오도 너무 좋고! 근데 다 타본 것들이에요. 저는 위니 터 푸우 꼭 타고 싶었어요. 전 날 토이 스토리 못 타서 너무 아쉬워서, 푸우는 꼭 타야했어요!

     
I was not disappointed xD This ride was so cute even from the entrance. Basically you were walking through the pages of the book! All the art was super cute too. If this hadn't been a line, you can bet that we'd be having a photo shoot there xD
실망하지 않았어요ㅋㅋ 기구입구부터 너무 귀여웠어요. 책속에서 걸어가는 거였어요! 그림이 다 너무 예뻤어요. 줄만 안 섰으면 사진 엄청 찍었을텐데 ㅋㅋ

After the ride, we finally went to go eat. We struggled with finding a restaurant though...like we really couldn't find anything for like 20 minutes. 
그거 타고, 드디어 밥먹으러 갔어요. 근데 식당 찾기 너무 힘들었어요....거의 20분 동안 못 찾았어요.

We found one near the Pirates of the Caribbean ride (which we rode because the wait time was only 5 minutes! xD). The food wasn't bad, not that great either. We ended up finding a bunch of restaurants AFTER we finished eating...
결국 캐러비안의 해적 (대기시간이 5분밖에 안되서 이것도 탔어요ㅋㅋ) 옆에 찾았어요. 음식이 나쁘지 않았는데,  그렇게 맛있지 않았어요. 먹고 나서 식당이 엄청 많이 보이더라고요...

We were able to catch some of the light show after we left the restaurant.  
먹고나서 하는 불빛쇼 좀 봤어요.
     
It was really pretty. It was the first time in a while that I've stayed at Disney until it was dark. I understand why people do it~  
진짜 이뻤어요. 디즈니에서 그렇게 오래 있는 게 처음이었는데, 왜 늦게까지 있는지 알겠더라구요. 

The last ride we rode was the Buzz Lightyear one. As much as I love this ride, the 1+ hour wait really ruined our excitement....the ride was so short compared to the wait.  
마지막으로 탄 거는 버즈 라이트이어! 제가 진짜 좋아하는 놀이기군데, 밖에서 1시간 넘게 기다려서 타서 그런지 기분이 그렇게 좋지 않았어요...대기시간에 비해서 타는시간이 너무 짧았어요.
     
To relieve some stress, we went to another store xD They had sooooo many Alien themed things and I wanted to buy them all....but I had no moneyㅠㅠ Why must everything be so expensive?!! ㅠㅠ
스트레스 좀 풀려고, 다시 가게로 갔어요 ㅋㅋ 역시 버즈 라이트이어 옆에여서 외계인 물건이 너무 많았어요~ 다 사고 싶었는데...돈이 없어서ㅠㅠ 다 왜이렇게 비쌀까요?!! ㅠㅠ

They had a super cute Monsters Inc. line as well, but they didn't have any Boo things so I took a pass on those xD
그리고 진짜 귀여운 모스터즈 인크 물품도 있었는데, 부 물품이 없어서 전 그냥 패스했습니다 ㅋㅋ

We ended up leaving Disneyland around 8pm. 
결국 8시쯤에 디즈니 랜드 떠나게 됐어요. 
We spent almost 11 hours at Disneyland!
디즈니 랜드에서 거의 11시간 보냈어요!

kycxcxvii's first amusement park adventures were a SUCCESS!
우리에 첫 놀이공원 모험이 성공!

Before heading home, we went back to the arcade to take more purikura~
집에 가기전에 한번더 오락실 가서 사진 좀 찍었어요~
     

I was totally satisfied with the results~ 
너무 이쁘게 잘 나왔어요~ 매우 만족! ㅋㅋ
At this point, most of our makeup was gone xD All the sparkles were kinda brushed away during our Disney adventures xD
이때에는, 화장이 많이 지워졌죠 ㅋㅋ 놀면서 반짝이가 거의 다 떨어졌어요 ㅋㅋㅋ

We ended up missing our initial train because we took so long with taking the purikura xD So we had to take a later train. I think we got back to Katie's place at like 1am, and just knocked out after washing our makeup off. There was so much glitter and sparkles everywhere xD
사진 찍다가 우리가 타야했던 전철 놓쳤어요 ㅋㅋㅋ 그래서 어쩔 수 없이 더 늦은 차 타고가야했어요. 친구집에 새벽 1시쯤에 도착하고, 세수하고 바로 뻗었어요 ㅋㅋ 반짝이 온 곳에 다 있었어요 ㅋㅋㅋ

And that's how our Tokyo Disney adventures ended. We were dead tired from the traveling back home, but we had a good time and that's all that's important, right? :)
그렇게해서 우리에 도쿄 디즈니 어드벤쳐가 그렇게 끝났어요. 가고, 오는 길이 많이 힘들었는데, 재밌게 놀았으니깐, 그러면 됐죠 뭐~ ㅋㅋ 




Lady Christiiney♡

You Might Also Like

0 comments

Thank you for taking the time to leave a comment 💕

Popular Posts

Bloglovin

Follow

Subscribe