Tokyo Stress

Tuesday, February 13, 2018

I had hoped our bad luck had ended with that horrible karaoke experience, but our Tokyo day wasn't that great eitherㅠㅠ
전 날의 불운이 거기서 끝났어야되는데, 우리의 도쿄 날도 그렇게 좋지 않았어요ㅠㅠ 

First and foremost, it was raining that day. As much as I have missed the rain, I was not prepared for rainy weather on this trip. My shoes were soaking wet by the time I got to the train station. But because I was excited for Tokyo, I wasn't in that bad of a mood just yet xD
첫째로, 비가 왔어요. 아니 비는 보고싶었는데, 이 여행에 비를 맞을 준비 하나도 안했어요ㅠㅠ 역 도착했을때 신발이 너무 젖었어요ㅠㅠ 근데 도쿄 가는 것이 너무 신나서 아직 짜증은 안났어요 ㅋㅋ

First we went to Harajuku!
첫 목적지는 하라주쿠!

Because it had been raining, we were expecting Harajuku to be pretty empty.....actually we were hoping that  it would be empty xD Unfortunately, we were wrong...
비도 오고 그러니깐, 사람이 없을줄 알았는데...사실 그걸 바랬어요 ㅋㅋ 아쉽게도, 틀렸어요....

It was a Thursday morning. It was raining, I don't know why there were still so many people there! It was very unpleasant....
목요일 아침이였죠. 비도 왔죠. 왜이렇게 사람이 많은지! 너무 싫었어요....

The first place we went to was the Disney Store xD   
제일 먼저 간 곳은 디즈니 스토어 ㅋㅋ  
     

I am going to tell you know, I went to the Disney Store so many times when I was in Japan. Japan's Disney merch is so much prettier than the stuff they have here in California!
지금 말할께요, 제가 일본에 있는 동안 디즈니 스토어 엄청 많이 갔어요 ㅋㅋ 일본 디즈니 스트어의 물건들이 너무 이뻐요. 여기 캘리포니아에 있는 것보다 몇 백배 이뻐요~

      
     
     
The Princess line was so gorgeous...but I didn't buy anything because they didn't have any Snow White goods. I regret it so muchㅠㅠㅠㅠ I should have at least bought some of the Belle and/or Ariel thingsㅠㅠㅠㅠ
거기 있는 프린세스 존예....근데 백설공주 물품이 없어서 아무것도 안샀어요. 너무 후회돼요ㅠㅠㅠㅠ 아니 벨이나 인어공주꺼 몇개 샀을껄ㅠㅠㅠㅠ

     
     
The mugs that they had were super cute too~
머그컵도 너무 이뻤어요~

     
     
     
They had a really cute Snow White line in celebration of the movie's 80th anniversary. As cute as everything was, there really wasn't anything that would be practical....so I didn't buy anythingㅠㅠ 
백설공주의 80주년을 마지해서 진짜 이쁜 백설공주 물품이 있었어요. 너무 이뻤는데, 쓸모있는데 없어서...또 아무것도 안 샀어요ㅠㅠ

I was so tempted to buy this Pinnochio bag, but I held back.....I don't know why I did, because I regret itㅠㅠ I should have bought it...
제가 이 피노키오 가방을 진짜 살뻔했는데 참았어요.....왜 참았는데. 진짜 후회대요ㅠㅠ 이것도 샀을껄...

After Disney, we walked around a bit and then went to Stylenanda. I was really excited to go because Stylenanda's interior is always super pretty! I was excited to take some nice Instagram pictures....but that didn't happen at all. There were wayyyyy too many people in the store. It was almost impossible to move around. So disappointed... 
디즈니 구경하고, 좀 돌아다니고 스타일난다로 갔어요. 저는 진짜 기대하고 갔어요 왜냐면 스타일난다의 인테리어는 항상 이쁘잖아요! 이쁜 인스타 사진 찍을 기대했는데...그렇게 안됐어요.  사람이 너~~~~무 많아서 움직이도 힘들었어요. 기대했는데, 완전 실망...

     
Nothing beats getting over disappointment than eating food~ We went to this Italian buffet. It was about $9-$10 per person. It wasn't great food, but it was the first restaurant that we found.
 실망을 극복할려면 제일 좋은게 밥이죠~ 이탈리안 뷔페로 갔어요. 한 사람당 ₩9700-₩11000정도였어요. 그렇게 맛있지는 않았는데, 제일 먼저 찾은 식당이어서 갔거에요. 

We left Harajuku after eating. We actually had a lot of places we were supposed to go to in Harajuku, but for some reason, we forgot every single one of them xD We only went to these few places and then we left. 
먹고 바로 하라주쿠를 떠났어요. 사실 하라주쿠에서 많은 곳을 갔어야 했는데, 다 잊어버리고 그냥 떠났어요ㅋㅋ 

The weather let up and the sun was coming out, so we decided to walk to Shibuya. The first place we went to was the big Tower Records!
날씨가 풀리고 햇빛이 나기 시작해서 시부야로 걸아가게 됐어요. 제일 먼저 간데는 그 큰 타워 레코드!

This was what greeted us on the first floor! xD This covered the whole wall and it for some reason it was very comforting xD  
들어가니깐 1층에 이게 우리를 반겼어요! ㅋㅋ 벽 한족에 딱! 왠지 마음이 편해지더라고요 ㅋㅋ 

We had a lot of fun looking at the different albums~
여러 앨범을 보는게 이렇게 재미있을 수 가~ ㅋㅋ

     
We had the most fun on the anime music floor xD  
애니메이션 OST층을 구경하는 게 제일 재밌었어요 ㅋㅋ

They had my favorite AZALEA CD. The artwork for this album is so pretty~~ My loves AZALEA♡♡ I should have bought this tooㅠㅠㅠㅠ
제가 제일 좋아하는 아젤리아 앨범도 있었어요. 커버 그림이 너무 이뻐~~ 내 사랑 아젤리아♡♡ 이거도 샀어야 됐는데ㅠㅠㅠ

We were there for like an hour and a half xD  
거기서 한 시간 반 정도 보냈나봐요 ㅋㅋ

Then we ventured out to explore the rest of Shibuya~
그리고나서 본격적으로 시부야 구경하러 나섰어요~
....and things just crashed and burned from there.
...거기서부터 완전, 진심, 레알로 망했어요.

I thought Harajuku was crowded, but it was nothing compared to Shibuya. We should have enjoyed our time in Harajuku, because the stress level while we were in Shibuya was through the roof. 
하라주쿠에 사람 많다고 생각했는데, 시부야에 비해 아무것도 아니였어요. 이럴 줄 알았으면, 하라주쿠에서 좀 더 있을껄, 왜냐면 시부야에서 스트레스가 확 올라갔어요.  

     
We went to the Disney store (again xD). The interior is so pretty here....but there were just so many people that I couldn't take any picturesㅠㅠ  
(또) 디즈니 스토어로 갔어요. 시부야점의 인테리어가 진짜 이쁜데....사람이 너무 많아서 사진 하나도 못 찍었어요ㅠㅠ 

We went to LoFt afterwards. I needed to buy my 2018 Hobonichi! I had debated between getting the regular Techo and the Cousin, but seeing the Cousin in person, it was way too big. So I decided to get the regular again. 
그 다음에 로프트로 갔어요. 2018 호보니치를 사야 했으니깐! ㅋㅋ 그냥 테쵸 살까 커즌 테쵸 살까 고민했는데, 커즌을 실제로 보니깐 너무 커서 올해도 그냥 테쵸를 샀어요.

I got the Canary cover♡ Lately I've been reverting back to my middle school days and I've been really liking the color yellow~♡ That and I also really liked the blue on the inside. I had wanted to get the Avex instead of the Original because my 2017 Hobonichi was the Original and by the end of the year, it was about ready to explode because it got so thick. Unfortunately, they only sold the cover and the Original as a set. If you wanted the Avex, you'd have buy it separately. If I bought the Avex, then I'd have an extra original 2018 Hobonichi. So I thought I'd save myself $20 and just got the Original. We'll see if my 2018 Hobonichi gets as big as my 2017 one xD
여제가 커네리 커버를 샀어요 요즘에 다시 중학교 시절 취향으로 돌아가고있나봐요. 요즌 노란색이 너무 이쁘더라구요~ 그리고 안에 있는 파랑도 너무 좋아했어요. 제가 원래 오리지날보다 아백스를 사고 싶었어요, 왜냐면 제 2017 호보니치가 너무 두꺼워저서 작년 말에 터지기 일보직전이었어요. 이쉽게 로프트에서는 커버랑 오리지날만 세트로 팔았어요. 아벡스를 원하면 따로 사야했어요. 근데 아벡스 사면, 2018 오리지날이 남잖아요. 그래서 그냥 ₩22000을 아끼기로 했어요. 제 2018 호보니치도 2017꺼 만큼 커질까요? ㅋㅋ

Speaking of my Hobonichi....I'm quite behind on my Hobonichi-ing lately. I need to catch up on that....
호보니치 얘기하니깐.....진짜 호보니치해야돼는데. 너무 밀렸어....

Anyways, shopping at LoFt was so hectic. There were so many people...especially in the planner/diary section. There was a lot of squeezing and pushing, and it was just very unpleasant. 
로프트에도 쇼핑하는 것이 너무 힘들었어요. 사람이 너무 많았는데...제가 가야했던 다이어리쪽에 사람이 너무 많아서 많이 밀고 힘들었어요.

But nothing beats the place we went to next......and that's Don Quijote Shibuya. 
근데 다음으로 간 곳에 비해 아무것도 아니였더라구요. 바로 시부야 도키호테.

So if you've been to Don Quijote, you know that the insides are always crazy xD There's stuff everywhere. It's hard to move around as it is, but at the Shibuya store it was like 10x worse. There were so many tourists that were rushing to get whatever souvenirs that they needed and it was so hectic...
돈키호테 가보신 분은 알꺼에요, 거기는 정신이 없어요 ㅋㅋ 그냥 엉망이에요. 원래 돌아다니기가 힘든데, 시부야점에서는 10배 더 힘들었어요. 거기 와국인 광관객이 많아서 제일 좋은 물건 살려고했는데 막 밀로 난리였어요... 

     

I love Don Quijote and looking at all the interesting things in there, but that day I just bought the things I needed and got out of there as quickly as I couldㅠㅠ 
전 돈키호테 진짜 좋아하고, 구경하는 거 진짜 좋아하는데, 그 날에는 그냥 살 것만 사고 빨리 나갔어요ㅠㅠ

At this point, our moods were quite sour. There were so many rude people in Don Quijote. I mean, I get that you're in a rush and you want to get the best goods, but that is not a good reason to push and shove people out of the way. 
이때에는 기분이 너무 안 좋았어요. 돈키호테에서 너무 예의 없는 사람이 너무 많았어요. 완전 노 매너. 아니 좋은 물건 사고싶은 마음은 알겠는데 그렇다고 다른 사람을 밀고 다니는 것은 좀 아닌 것 같애요. 

We almost went home after Don Quijote, but decided that we had to go to Akihabara. I needed some Love Live stuff to pick up my bad mood. 
돈키호테 집에 갈뻔했는데, 아키하바라 가기로 했어요. 제가 이데로는 안되겠다 해서, 나쁜 기분을 좀 풀어 러브라이브 굿즈를 사러갔어요.

And it was a success! xD
완전 성공했어요! ㅋㅋ  

There were a lot of people at Akihabara too, but people there were a lot nicer. If it got too crowded, people would move away on their own xD 
아키하바라에서도 사람 많았는데, 거기 있는 사람이 훨씬 매너있었어요. 너무 복잡해지면 알아서 자리를 옮겨줬어요 ㅋㅋ

     
     
We went to a SEGA arcade. We went to the one that had the Love Live! Sunshine!! collaboration cafe going on. Unfortunately, we weren't able to go in. The menu looked so cuteeeee~ but looking at the people that were there, I'm kinda glad we didn't. It was all like mid 20s-30s men. Even in the arcade playing the game! It was only men....and I'm not gonna lie I was kinda scared and creeped outㅠㅠ I know I can't be the only girl that likes Love Live this much...ㅠㅠㅠㅠ But I guess all the others are secret fansㅠㅠ
세가 오락실로 갔어요. 러브라이브! 선샤인!! 콜라보 카페있는 곳으로 갔어요. 아쉽게 카페에 못 들어갔어요. 메뉴가 너무 귀여웠어요~~~~ 근데 카페에 있는 사람 보니깐, 안 들아간게 다행이라고 생각해요. 20-30대 남자만 있었어요. 올락실 게임도 다 남자만 하는 거에요. 솔직히 말할께요...좀 무서웠고ㅠㅠ 아니 러브라이브를 좋아하는 여자 저 한 명은 아닌거 잖아요...ㅠㅠㅠㅠ 다른 여자팬들은 다 숨겨서 사나봐요ㅠㅠ

So to placate my frustration / disappointment, we went to Animate xD 
아쉬움과 짜증을 달래기 위해서 아니메이트로 갔어요 ㅋㅋㅋ

There wasn't much Aqours stuff, but I was able to get a really cute clear file so I was happy xD
아쿠아 물품이 별로 없었는데, 이쁜 클리어파일 하나 사서 행복했어요 ㅋㅋ

After some fun shopping (and realizing that we both are so behind on anime xD), we decide it was time to go home.  
재밌게 쇼핑하고 (애니메이션 통해 세대차이 좀 느꼈고 ㅋㅋ), 집에 가기로했어요.

     
We rode this super cute train on the way home. It was yellow with a bunch of strange drawings on it xD It was very interesting~
진짜 귀여운 전철 타고 갔어요. 노란색에 이상한 그림이 있었어요ㅋㅋ 신기했어요~ ㅋㅋ

It took about an hour to get home, but at least we were leaving in a good mood xD  
집에 가는 게 1시간 정도 걸렸는데, 기분 좋게 갔어요 ㅋㅋ

And so, that's how our Tokyo day went! 
우리에 도쿄 날이 이렇게 끝났어요!

I mean, it was stressful then, but looking back I guess it wasn't that bad. Maybe I was just being sensitive xD But either way, I'm glad it's over and I can laugh about it now. 
그때에는 엄청 스트레스 받았는데, 이제 보니깐 그렇게 나쁘지 않았네요 ㅋㅋ 그 날 그냥 예민했나 ㅋㅋ 그래도 끝나서 다행이고 이제 웃으면서 얘기 할 수 있으니깐 좋네요. 





Lady Christiiney♡

You Might Also Like

0 comments

Thank you for taking the time to leave a comment 💕

Popular Posts

Bloglovin

Follow

Subscribe