Hanamaru figures

Monday, February 05, 2018

I mentioned in my other post that I ordered the Hanamaru figure that I was constantly seeing in the UFO catchers during my Japan trip. Well, she arrived last month!  
저번 글에 그 일본 여행때 계속 봤던 하나마루 피규어 얘기 했잖아요. 저번 달에 도착했어요!
I figured that, while I'm at it, I might as well talk about the other figure I got. So this is gonna be a nerdy post about my Hanamaru figures♡
어차피 그 피규어 얘기할 예정이어서, 이왕 하는 김에 몇 개월 받은 피규어에 대해서도 얘기하기로 결정했어요. 그래서 이번에는 완전 덕후 글이에요~ ㅋㅋ 제 하나마루 피규어♡ 얘기 시작! ㅋㅋ

My Kunikida Hanamaru obsession is growing steadily as the days pass. The last character I was this crazy about was Sailor Moon and that obsession has been going on since I was like 5. Does that mean that I'll be in love with Hanamaru until I'm like 40?! Will anyone but me even like Aqours then? 
시간이 갈수록 제가 하나마루를 더 좋아하게되요 ㅋㅋ 이전에 마지막으로 이렇게 집착했던 캐릭터는 세일러문이었는데, 그건 5살때부터 시작한 거에요. 그러면 제가 40세까지 이렇게 하나마루 덕후?! 그때에는 저빼고 아쿠아 좋아 하는 사람있을까요? ㅋㅋ 
Anyway, the point of this post is to talk about my figures.
아...이 글은 피규어에 위한 글이죠 ㅋㅋㅋ

This last Christmas, I decided that I wanted figures....instead of something practical xD 
이번 크리스마스는, 슬모있는 물건보다...피규어를 원했어요 ㅋㅋㅋ
So I got the Hanamaru nendoroid from my mummy, and as you all know, I bought the EXQ figure as a Xmas present for myself! 
그래서, 엄마한테는 마루 넨도로이드, 나한테는 EXQ ㅋㅋㅋ

I have been wanting the Hanamaru nendoroid since it came out back in August 2017, but I held back. I just didn't have a place for her. 
저는 하나마루 넨도로이드가 2017넌 8월에 나왔을때부터 갖고싶었어요. 근데 참았어요. 나둘 자리가 없어서ㅠㅠ  
I still don't have space for her if I'm being honest, but like I said, I have a Hanamaru addiction. I couldn't resist! One day I'll have a place to display my figures nicely...but until then Maru will just have to stay in her box.
지금도 자리가 없는데, 제가 마루 덕후잖아요 ㅋㅋ 결구엔 더 이상 못 참았어요 ㅋㅋ 언젠간 피규어를 이쁘게 전시할 곳이 생기겠죠...그때까지 마루짱은 그냥 박스에 있어야함 ㅠㅠ

She's so cute! I don't know why I waited so long to get her. Better late than never, I guess xDD
너무 귀엽죠? 왜 참았을까요? ㅋㅋ 근데 이제 있으니깐 괜찮지 뭐 ㅋㅋ

Now on to the EXQ figure! 
다음은 EXQ피규어!
I am so glad that I bought this. This figure is so pretty!
이거 사서 너무 다행이에요 ㅋㅋ 너무 이뻐!

      
     
The details on this are so amazing! Like look at that hand holding the purse! It's crazy... I was a little disappointed that her glasses were a bit crooked, but it's not that bad. 
디테일이 장난 아니에요. 아니, 가방 든 손 좀 보세요! 미쳤나봐... 근데, 안경이 좀 삐뚤어져서 좀 그랬는데, 괜찮아요! ㅋㅋ 


I just can't get over how cute these two are, especially when they're in the same shot
하, 진짜 너무 귀엽다~ 특히 같이 있을때 짱귀~ 
     
I'm so surprised at the quality of the EXQ figure. I mean, for only $13! I can't imagine how detailed and beautiful those $100+ figures are... 
저는 EXQ의 퀄리티에 많이 놀랐어요. 약₩14000 밖에 안되는 가격에 이런 퀄리티! 이게 이정도면, 그 비싼 ₩100000 넘는 피큐어들은 어느 정도일까요... 

Speaking of those expensive figures, there are so many that I want:  
비싼 피규어 얘기 나왔으니깐...제가 갖고 싶은 피규어 너무 많아요ㅠㅠ

These two are the ones that I want the most, the Kotori one especially. The Kotori one was always out of stock, but I just checked recently and it's back in stock but I know my mum will kill me if I get itㅠㅠ I don't have the money or space for these...ㅠㅠ   
이 둘은 제가 제일 원하는 애들, 특히 코토리. 이 코토리 피규어는 항상 품절이었는데, 최근에 체크했을때 있는 거에요...근데 사면 엄마한테 죽어ㅠㅠ 돈도 자리도 없는데...ㅠㅠ

Then there are the Sailor Moon Pullip dolls. I don't even want Sailor Moon xD I want Black Lady and Sailor Star Fighter. 
그리고 세일러문 풀립 인형도 ㅠㅠ 전 세일러문도 원하지 않아요. 난 블랙 레이디랑 세일러 스타 파이터ㅠㅠ


Neptune is really pretty too, but Neptune is always pretty xD 
넵튠도 너무 이뻐~ 근데 넵튠은 항상 이쁘잖아요~

Even the 7/11 collaboration Riko figure is gorgeous~ 
7/11 콜라보 리코 피규어까지 존예 
I don't even like Riko that much, but I'm not gonna deny, if I had the money, I probably would have bought this just because how pretty it is.
전 리코를 벌로 안 좋아 하는데, 인정할께요. 이거 진짜 이뻤어. 돈만 있었으면 아마 이거 샀을꺼에요 ㅋㅋ 너무 이뻐서.

..............

Maybe I shouldn't have bought these Hanamaru figures. I seemed to have opened a Pandora's box... I don't even have any money, I shouldn't be constantly looking at all these figures that I can't affordㅠㅠ 
아휴....하나마루 괜히 샀나봐. 무슨 판도라의 상자 열었나봐요...돈도 없는데 계속 이 비싼 피규어가 눈에 들어와요ㅠㅠ

One day! I'll have the money to get all the figures that I want! And I'll be back to make a post about them xDD So until then, please enjoy these Hanamaru figure pictures and look forward to possible new shots as well!
언젠간! 제가 갖고 싶은 피규어 다 살 수 있는 날이 오겠죠. 그날이 올때 또 다시 피규어 글을 쓰겠습니다! ㅋㅋ 그때까지 여기 있는 하나마루 사진을 이쁘게 봐주시고, 앞으로 찍을 사진도 기대 해주세요!





Lady Christiiney♡

You Might Also Like

0 comments

Thank you for taking the time to leave a comment 💕

Popular Posts

Bloglovin

Follow

Subscribe