Last Minute Shopping

Monday, February 19, 2018

At this point during my trip, I didn't anything left except to finish my souvenir shopping. I had to buy gifts for my family, friends, and co-workers. I had been playing around too much and with my trip coming to an end, it was crunch time to get everything I needed.
이때에는 마지막으로 해야했던 것은 기념품 쇼핑. 가족, 친구, 알바 동료들을 위한 기념품. 너무 놀아 가지고, 시간과 돈이 부족했습니다. 여행 거의 다 끝나가는데 아직도 기념품을 안 산 상태 ㅋㅋ

So it began, my last minute shopping spree~♡ 
그래서 시작 됐습니다, 제 막판 쇼핑~♡

This shopping adventure began with snack shopping! The weather that day was really nice~ It was my 2nd time traveling on my own xD Katie had work in the morning, so I just went to meet her at the train station near where we would be doing our shopping.  
간식 사는 걸로 시작했어요! 그 날 날씨가 너무 좋았어요~ 일본에서 혼자 다니기 2탄이었어요 ㅋㅋ 친구가 아침에 일 가서, 친구 퇴근 시간 맞춰서 그냥 쇼핑할 곳 제일 가까운 역에서 만나기로했어요. 


Snacks....I ended up spending almost $50 on snack alone. FIFTY DOLLARS. The more I think about it, I have no sense of reasonable shopping, especially when it comes to buying gifts.  
간식.....거의 ₩55000 썼나봐요. ₩55000. 생각할수록 어이없어. 저는 선물만 산다고 하면 눈이 돌아가요...왜 이렇는지....
I definitely should not have been spending that much money...but it happened. 
돈도 없었는데 그렇게 막 쓰면 안됬었는데....뭐 그렇게 됐네요 ㅋㅋ

Afterwards, we decided to go to karaoke. You couldn't let that first, horrible time be the only karaoke session we had during my trip.  
쇼핑하고 노래방 갔어요. 아키시마에서 간 노래방이 이 여행의 마지막 노래방이라는 것이 너무 아까운 거에요. 

We went to a different karaoke place this time. It was so much better than the last one. For starters, we got a decently sized room. There was enough room to move around without getting into each other's personal space! xD 
이 번에는 다른 곳으로 갔어요. 훨씬 좋았어요. 첫째로, 방이 더 넓었어요. 이번에 안 부딪치면서 놀수있어서 좋았어요! ㅋㅋ

     
We ordered some fries and just ate as we partied it up~ We ended up staying for about 4 hours again. This time though, our bill was only ¥2500. I still don't understand how we had to pay ¥7200 at the other place....  
감자튀김 주문해서 먹으면서 재밌게 놀았어요~ 이번에도 4시간 정도 있었는데 가격은 ₩25000. 전 왜 아키시마에서 ₩73000 냈는지 아직 이해 못 하겠어요....

After having a good time, we decided to head back home. 
재밌게 놀고 다시 집에 가기로했어요. 

     
We had been debating on what we should get for dinner and conveniently they had a KFC right at the station....but we didn't get it xD I was tempted to because I really like the Moomin bowls they were giving out with certain orders, but I just wasn't in the mood for chicken. 
가면서 저녁은 뭐 먹을까 고민했는데, 마치 역에 KFC가 있었는데....안 샀어요 ㅋㅋ 살뻔했어요. 왜냐면, 어느 세트 사면 진짜 귀여운 무민 접시를 주는 거에요. 근데 치킨 별로 땡기니 않아서 패스했어요 ㅋㅋ 

     
So we just stuck with our usual and got some food from the convenience store.  
그래서 그 날도 그냥 편의점 음식으로 하루를 마무리 했어요 ㅋㅋ 

Then on to the next day~ 
다음 날로~

We headed out to a nearby Don Quijote to buy the last of my souvenirs.
남은 기념품 사러 동내에 있는 돈키호테로 갔어요. 

     
I probably spend more time just looking around at all the cute things rather than actually looking at the things that I need to get.   
기념품보다 거기에 있는 귀여운 물품을 더 오래 본 거 같아요 ㅋㅋㅋ

     
I will forever love Don Quijote. It was just the Shibuya store that was horrible~ There is so much to see in these stores.   
저는 돈키호테를 영원히 사랑할 거 같아요 ㅋㅋ 그 시부야 점만 별로였어요~ 볼 것이 너무 많아요.

I don't have any of the pictures of what I bought, because like I said, they were mainly gifts. Thankfully everyone seemed to like what I got for them~ 
산 물건들이 거의 다 선물이어서, 사진을 안 찍었어요. 다행히, 받은 사람들은 다 좋아했어요~ ㅋㅋ

If I'm being honest, I wish I could have tried some of the snacks I boughtㅠㅠ 
솔직히 말하면, 제가 산 간식 먹어 보고 싶었어요ㅠㅠ

I bought all the good and tasty looking snacks....and I didn't get to try any of themㅠㅠ
맛있어 보이는 간식 다 샀는데.....하나도 못 먹어봤다니ㅠㅠ

But at least everyone I gave them too enjoyed the yummy snacks~ I'm happy with that!
근데 받은 사람들이 다 맛있다고해서 기분은 좋네요~ ㅋㅋ





Lady Christiiney♡

You Might Also Like

0 comments

Thank you for taking the time to leave a comment 💕

Popular Posts

Bloglovin

Follow

Subscribe