A Christiiney Christmas

Tuesday, December 26, 2017

MERRY CHRISTMAS everyone!
 여러분 메리크리스마스! ㅋㅋ
Also, a "Merry Christmas" from my girlies~♡
그리고, 내 이쁜이들한테서도 "메리 크리~"

Well, technically it's not Christmas anymore....that was yesterday xD I wasn't going to make a Xmas post because there really isn't anything to talk about....and I've been keeping it on the down low since I got back from my trip. 
...크리스마스 지났지만 ㅋㅋ 사실, 제가 크리스마스 글을 안 올릴려고 했어요. 딱히 할 얘기 없고.....여행 갔다오고 나서 조용히 지내고 있었어요 ㅋㅋ

I was supposed to have all my "Chri in Japan/Korea" posts up by now, but I haven't finished even sorting out all my pictures. So I hope you can just be a bit patient with me and I'll have those up as soon as I can!
제가 "크리 인 일본/한국" 블로그 였때까지 안 쓰고 ㅠㅠ 아직 사진도 다 정리 안했어요ㅠㅠ 좀만더 기다려주세요ㅠㅠ  

But back to why I'm posting this Christmas post. Well, we had our annual family Xmas party with my dad's side of the family and I took a bunch of cute pictures today that I wanted to post xD 
아무튼, 이 글을 왜 쓰느냐. 매년 친가가 다 모여서 크리스마스 파티를해요. 올해도 갔다왔죠. 갔는데, 이쁜 사진 찍어서 올리고 싶었어요 ㅋㅋㅋ

I debated on what to wear for the party. I wanted to dress for the occasion, but I also wanted to be comfy.
뭐 입을까 되게 고민했어요. 크리스마스 분위기 나는 옷을 코디하고 싶었는데, 편한 옷을 입고 싶었어요. 
















Isn't it cute? I spent a lot of money on this sweater....but then realized that it really isn't appropriate for California weather -____-;;;
Ta-da~ This is what I ended up picking: 
짜잔~ 결국에는 이걸 골랐어요:

Isn't it cute? I spent a lot of money on this sweater....but then realized that it really isn't appropriate for California weather -____-;;;
이쁘죠? 제가 큰 돈 주고 산 옷이에요....근데 사고나서 생각해보니깐, 여기서는 입을 이유가 없는 옷이에요 ㅋㅋ ㅠㅠㅠㅠ
       
It'd been a while since I played around with SNOW so I ended up taking a bunch of selfies xD
오랜만에 스노우를 써서 재밌게 셀카를 엄청 찍었음~ ㅋ

The selfies continued even at the party xD
파티 가서도 계속 진행 됐던 셀카놀이~ ㅋㅋ

With my beautiful mummy~♡
우리 이쁜 엄마랑~♡

Then also with my "family party selfie partner," my cousin xD
그리고 내 "가족파티 셀카 파트너," 내 사촌동생~
Also a few with my baby bro's girlfriend too~
내 남동생 여친이랑도 몇 장 찍었죠~ ㅋㅋ

Since we're on the topic of my brother's girlfriend,
동생 여친 얘기 나온 김에, 

She brought the cutest cake! It was too pretty that I almost didn't want to eat itㅠㅠ
너무나 이쁜 케이크를 갖고 왔는데...먹기 너무 아까울 정도로 너무 이뻤어~ㅠㅠ

Basically, this is all I did at the Xmas party: eat and take selfies xD But this what I always do at any family party. The majority of my cousins are older than I am and they have kids of their own, so basically I spend my time at parties just with my mum or Cassie....
저는 크리스마스 파티에서 그냥 먹고 셀카 찍었어요. 근데 이젠 이상하지 않아요 ㅋㅋ 이 사촌동생빼고는, 나머지 사촌들은 나이가 있으시고, 다 애들있으니깐 별로 할 얘기가 없어요. 항상 엄마나 이 동생이랑 시간을 보내죠 ㅋㅋ  

I got a bunch of presents too. Sometimes times, I think my cousins forget that I'm already 22 xD Usually it's just the kids that get gifts, and at this point "kids" refer to my cousins' kids...but I think they still see me at a child. Not that I'm complaining, I'm always down for presents ;)
선물도 많이 받았어요. 요즘에 많이 드는 생각인데, 제 사촌언니/오빠들을 제가 (만)22살이라는 것을 계솔 잊어버리는 거 같아요 ㅋㅋ 원래 선물을 애들한테만 주는 건데, "애들"이라고 하면 다 언니/오빠들에 애들이거든요....그니깐, 전 받을 이유 없는데ㅋㅋ 제가 아직 애기로 생각하나봐요. 근데 좋죠! ㅋㅋ 선물 받는 건 좋은 거 잖아요~

And that is how I spent my Christmas! It really wasn't all that eventful, but there's only so much Christmas celebration you can do in California. Like it's so warm it really didn't feel like it was Christmas...but anyways, I hope you all had a wonderful holiday with your loved ones~♡ 
저는 크리스마스를 이렇게 보냈습니다~ 진짜 아무것도 안했어요 ㅋㅋ 근데, 여기서는, 뭐해도 크리스마스 분위기가 하나도 안나요 ㅠㅠ 날씨가 너무 따뜻해서 크리스마스 같지 않았어요ㅠㅠ...근데 아무튼, 여러분도 사랑하는 사람들과 즐거운 크리스마스를 보냈으면해요~


I'll end this post here, and hopefully I'll be back soon with some nice posts about my trip! 
저는 여기서 인사드리겠습니다! 다음에는 제 여행 얘기로 다시 찾아오도록 할꼐염~




Lady Christiiney♡

You Might Also Like

0 comments

Thank you for taking the time to leave a comment 💕

Popular Posts

Bloglovin

Follow

Subscribe